استفاده از قابلیت Handwriting در آفیس
افزايش امار وبلاگ

شاید تا به حال به این فکر کرده اید که: "ای کاش می شد که من با دست می نوشتم (دست خط) و نرم افزار Microsoft Office Word اونو به متن تایپی تبدیل می کرد. اما حیف که نمیشه!!!"

نه، میشه. با این ترفندی که می خوام امروز براتون آموزش بدم می تونین با نوشتن متن با ماوس و یا قلم نوری بر روی Tablet، اونو به محیط آفیس و یا سایر نرم افزارهای ویرایشگر متنی وارد کنین.

 

ابتدا سی دی (یا دی وی دی) حاوی نرم افزار آفیس رو توی رایانه تون بذارین. سپس نرم افزار Word رو باز کنین و از منوهای اصلی بالای پنجره گزینه Tools رو فشار بدین و از منوی باز شده گزینه Speech رو انتخاب کنین. نرم افزار از شما اجازه نصب می خواد که شما با تایید اون به برنامه اجازه میدین که اولین گام رو خودش اتوماتیک بره. بعد با انتخاب گزینه های Next و پشت سر گذاشتن مراحل، پنجره بسته می شه. حالا از منوی Start مطابق تصویر زیر عمل می کنین:

 

 

 

بعد از اینکه در مرحله هشتم کلید Next را فشار دادین، به صفحه ای با عنوان Advanced Customization وارد می شوید. حالا باید در این صفحه به شاخه Office Shared Features برین و روی علامت (+) کلیک کنین. از زیرشاخه نمایش داده شده عبارت Alternative User Input رو پیدا کنین و روی علامت (+) مقابل آن کلیک کنین. بعد گزینه Handwriting رو پیدا کنین و روی اون کلیک کنین تا منویی نمایش داده شود. حالا روی گزینه Run from My Computer کلیک کنین و در نهایت هم کلید Update رو فشار بدین. نرم افزار به صورت اتوماتیک شروع به نصب کردن مورد درخواستی می کند. بعد از اینکه عملیات نصب به پایان رسید نرم افزار Word رو باز کنین و روی کلیک تغییر زبان (موجود در Taskbar ) یعنی کلید [EN]  راست-کلیک کنین و گزینه Restore the Language Bar رو فشار بدین. با این کار یه نواری (اغلب) در بالای محیط آفیس مشاهده میشه. با انتخات زبان صفحه کلید در حالت لاتین (EN) روی گزینه Handwriting کلیک کنین. اگه در نوار زبان مشاهده نکردین از کلید کوچکی که به صورت یه مثلث معکوس هست، (رو نوار زبان) کلیک کنین و از اونجا پیداش کنین. بعد از کلیک بر روی اون یه منویی باز میشه که باید روی گزینه Write Anywhere کلیک کنین. حالا یه پنجره کوچکی نمایش داده میشه که باید بر روی کلیک Text که به صورت حرف T روی یه مکعب هست کلیک کنین. حالا با استفاده از ماوس میتونین متن مورد نظرتنون رو تایپ کنین. برای سرعت و راحتی در عملیات تایپ می تونین از یه Tablet و قلم نوری استفاده کنین. مثل تصویر زیر:

 


 

لازم به ذکر است که در حالت پیش فرض و default این ابزار قابلیت تایپ و پشتیبانی از زبان فارسی را ندارد و فقط از چند زبان پشتیبانی می کند. ولی نگران نباشید، می تونین افزونه های اون رو از سایت مایکروسافت دانلود کنین. فقط کافیه که در جستجو گر سایت عبارت  Install Persian Language Pack for  Handwriting in Office 2003رو وارد کنین.

همچنین از این ابزار در سایر برنامه های ویرایش متن تحت فعالیت ویندوز می تونین استفاده کنین.( مانند Notepad و PhotoShop و WordPad و... )

موفق باشید...

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد سيدى

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 399
بازدید کل : 422784
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1



بازدید :

نمايش قيمت سايت